Are you ready for the floor?

Nu har de fem wångenfriaveckorna tagit slut tyvärr. När klockan ringde halv sex imorse kunde jag inte komma på vart jag befann mig, funderade och insåg rätt snabbt när jag hörde snöstormen utanför att jag låg i min säng på wången. Kände mig sjukt förvirrad och förkylningen gjorde sitt också. Begav mig ner till stallet och vägen har aldrig känts så kall och lång. Fixade hästarna och gick upp till rummet igen där jag satt och knaprade ipren och lyssnade på Bruce, my best was never  good enough.


Men över till peace, love and harmony.

Första wångenfriaveckan bestämde jag mig för att ha sportlov, kan inte riktigt nu komma på vad gjorde. Minns att jag och Lisa invigde badhuset och hmmm ah..


Sen reste jag söderut till Falkenberg och min första praktik.

Käckt: Rida på stranden, Rás, besöket hos Hanna,sol, uppmuntrande telefonsamtal..

Fräckt: Drygbruden, hjärnskakning, fil, snöstorm, harpan, spänner...


Efter de två hårda veckorna i Halland blev det påsklov och jag kan inte komma på om jag gjorde något vettigare då, slappa?


Sista veckan åkte jag upp till Rättvik. Det blev en hel del överraskningar under den praktiken. T.ex när jag inser att vi inte bara ska åka runt och behandla hästar utan också sköta alldeles för många hingstar av olika slag. Men fast än hingstar, alldeles för blöta kläder, ett tomt vandrarhem, märkliga ord och konstiga matvanor så var det absolut den bästa praktikveckan och konstigt nog har jag lärt mig en hel del så nu ska Njördur undersökas.


Sista helgen i hemlandet Dalarna innehöll så klart festligheter, en av dom bästa helgerna hittills. Kära återseenden, dans och pyttipanna i vanlig ordning. Fast att jag gjorde några felsteg på dansgolvet och kanske att jag kunde ha ordnat saker och ting bättre så fanns det ett nöjt leende bakom bakfyllan och halstumören på söndagmorgon.


Nu har jag gjort i ordning mig efter stallet och ska snart gå igenom stormen ännu en gång, men vad gör man inte för wångens frukost? Den är det enda positiva i dagsläget och jag känner att jag behöver den så jag kan börja lösa mina världsproblem under dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0