Caution!

Dagen börjar med att jag istället för att sätta klockan på 04.30 vaknar jag 05.00 i panik, rusar ner till stallet för att hinna med hästarna, springer iväg till nästa stall för att skotta och plocka ut hästar. Börjar första lektionen med ett oväntat lågt betyg i det senaste provet och en överraskande mensvärk. Sen att veterinären inte är där när han ska vaccinera och kiropraktorn kanske inte kan komma, ja det får man ta med en lätt klackspark.

Sen vinner Wången STC's krafftsamling, wiiihhhooo!

Efter det får jag höra att en av mina lärare sprider runt  rykten (och vad kan dom handla om, sa jag att jag gick på wången? alltså hästar såklart eh...) om mig och en annan person över hela skolan (ett av veckans samtalsämnen), oyeah I feeeel good.


MEN sen när någon kallar mig för ett oansvarsfullt fyllo som inte kan hålla rutinerna, ja då brister det för mig!

När jag stiger upp innan solen går upp för att jag ställer upp när kompisar blir sjuka och lärare ber mig att jobba i andra stall, fast än jag är sjuk, skadad och tusen saker att göra så säger jag JA, jag hjälper till och försöker göra allt för alla och det jag får tillbaka är en feting utskällning! Efter en vårs kurs i foderlära har jag faktiskt fått in något i mitt huvud (Bara se idag när jag och Lousie bevisade vår kunskap under krafftsamlingen) och det är t.ex. att ingen häst kan få beteendestörningar att bli fodrade en timme senare, visst hästar må vara rutindjur men dom har fan inte någon timer inställd under svansen. Men som sagt jag borde kanske ha en varningslapp i pannan eller något, umgås inte med mig för jag kan inte följa rutiner och tar bara till flaskan när det vanskas problem OCH jag kan absolut inte jobba i stall för det har jag ALDRIG gjort i hela mitt liv eeh hästar vad är det? Kan dom inte fodra sig själva..?


Fool around and be insane!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0