Men vad är väl en bal på slottet?

Alla skolor har ju en studentbal så varför ska inte vi ha en?
Men hur skulle det gå till. Lägga golv i ridhuset och hyra in Jannez?
Nä.
Andra alternativet, ha gemensam bal  med fordonspogrammet i Bräcke?
Med tanken på hur pistvakterna från Järpen såg ut
(rutig flanellskjorta, träskor, gigantisk prilla, hbdunk och pimpad volvo)
Nä.

Så vi bjöd in oss till en bal i stan.
Bra.
Klänning köpt, håruppsättning beställd och tillbehör fixade.
Men det känns inte riktigt bra.
Först fick man inte bjuda med andra personer utifrån.
Jag menar tänk om jag hade velat gå med Jake eller Bruce eller tänk om jag hade dejtat Prins Carl-Philip?
Ingen alkohol serveras
och balen ska vara i skolans idrottshall.
Helt plötsligt känns det som ett skoldisco på lågstadienivå.
Att sitta bland ribbstolar och trampetter
Hela havet stormar
Dramatik i duschrummet
Tryckare och popcorn
Plastmuggar och pappersdukar
Helt plötsligt känner jag mig tveksam till årets studentbal
Men peppen kanske återvänder när vi sitter inpackade med våra klänningar i Ärsnbussan på väg mot kvällens äventyr?


Kommentarer
Postat av: Elisa

Vi hade nog all grund till att vara lite tveksamma x)

2009-05-29 @ 19:35:44
URL: http://elisak.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0