(inget)

image75

Nej nej, så kan du väl inte säga!? Är du verkligen säker på att du menade det?
Hat är ett väldigt starkt ord (men också motsatsen till kärlek om du inte glömt det)
Det finns männiksor du tycker mindre om, men ingen du hatar.
Det finns människor du tycker mera om, men ingen du älskar, eller?
Är det sant?
För jämt och ständigt avslutar du dina telefonsamtal,konversationer,sms och mail med puss&kram jag älskar dig.
Vet du hur sårad man kan bli av att höra någon säga jag älskar dig och veta att den någon inte menar det.
Den säger bara det för älskar dig är bara en vanliga och rätt uttjatad fras som far fram mellan våra läppar när vi avslutar ett samtal till exempel vi märker inte ens att vi säger det, så säger alla så säger du och jag.
Jag älskar dig har helt tappat formen, betydelsen, meningen.
Jag hatar dig, det är nästan ett brott att utala dom orden.
Men om något är ett brott så är det väl ändå att säga älskar dig till höger och vänster, hit och dit och allt för ofta, att aldrig ge äkta vara, bara förvirring, tårar, olycka m.m det borde straffas.

Fast som sagt. hat och kärlek är ju motsatser, ett används för ofta och ett används för lite i vår vardag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0