and of course, music is still my only boyfriend.

Om precis en vecka är det julafton, kan inte riktigt förstå det. Jag har köpt en endast liten julklapp. Fast än det är snö här uppe, mitt rum glittrar och ljusstaken står i fönstret, lussebullar har ätits, julgranen står ute i Chusets allrum så känns det inte som jul. Är det för att jag förtränger och försöker glömma allt jag annars tycker om. För sjutton dagar sen fyllde jag arton och jag orkade inte ens bry mig och nu ska jag vara kvar  här i norrland och jobba på självaste julaftonen. Jag tror kylan har frusit sönder en del av min hjärna, den delen som tänker.

Veckans räddning: Rhythms el Mundo feat. Buena vista social club


För övrigt har det här gått på repeat hela dagen: http://www.youtube.com/watch?v=pU3_pFvL8Lw
Nästa gång ska jag gömma den i Sunes strumpor så han får springa fyra varv...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0