If I hang myself in a Christmas tree would you be missing me?

Julgran, Ringdansvägen

If I hang myself in a Christmas tree would you be missing me?
Would you be missing me?
Are there bars in heaven? Are there boys in heaven?
Can they comfort me? Can they comfort me?

Hey could anybody take me home I feel leftover and alone
Could anybody take me out just for once just for tonight
Another night out, another night out, another night out
High, feeling low, why am I so slow?

Nu håller alla packat färdigt sina väskor och väntar på bussen in till Östersund för att sen åka hem och ha jullov. Alla pratar om hur skönt det ska bli att komma hem, fira jul och ha det skönt. Själv sitter jag här och det känns riktigt tråkigt. Jag hade tänkt att det skulle blir rätt skönt här uppe, rida Njördur ta det lugnt. Men nej, då går han och blir halt. Visst det kunde ha varit värre, ett brutet ben eller något annat. Veterinären ska titta på honom snart och se vad det kan vara för fel. Men det känns så fruktansvärt trist. Det som skulle bli kul nu under jul försvann väldigt snabbt och inte bara det, snön smälter också och just nu finns det bara en massa is och mitt internet bara jävlas just nu. Kul jul. Visst nu är jag sjukt negativ, men det känns som jag faktiskt har all rätt till att vara det just nu. Total depp och opepp. Fast man ska ju vara positiv så här kommer alla fördelar med att vara kvar på jullovet: jag kommer aldrig att behöva vänta på kastrullen när jag ska koka mina nudlar, jag kommer alltid att kunna ligga i den stora soffan i allrummet, jag kan bestämma vilken tvkanal jag vill kolla på (fyran eller sexan vilka valmöjligheter jag har) när jag ska tvätta behöver jag inte leta reda på någon tvättid utan jag kan tvätta när jag vill, jag kan gå runt naken i korridoren ifall jag känner för det, jag kan spela hur hög musik jag vill när jag vill, internet funkar knappt så jag kommer ha all tid i världen för att göra skolarbeten, jag behöver aldrig vara orolig att någon äter upp min mat i kylskåpet, jag kommer aldrig behöva vänta på en skottkärra eller sopkvast på morgonen i stallet, det kommer inte finnas någon som är slarvig i stallet som stökar ner, jag kan sjunga eller till och med skrika till radion när jag mockar utan att störa någon, man får några få trasiga pepparkakshjärtan i en gigantisk burk för att fira sin julafton med lovely, om jag hade haft sprit kvar skulle jag kunna dricka hur mycket som helst utan att någon lärare kommer och ger mig en varning, jag skulle kunna dricka en dag till och ändå inte bli avstängd från skolan, ja listan kan bli lång och visst är livet underbart? Jag förstår inte att inte alla stannar kvar på jullovet och lever detta fantastiska wångenliv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0