ON TOUR..seeking overnight relations..

I måndags var min första dag på praktiken. Den här veckan ska jag vara hos två hovslagare.
Dagen började med att dom kom och hämtade upp mig klockan åtta och vi körde ut på landet för att sko tre ridhästar. Jag fick fika, titta och ställa frågor. Sen åkte vi vidare och stannade till och fikade mer, jag fixade kontakter för framtiden som behövde ridlärare (perfa). skodde en häst till, jag fick en liten lektion om olika skor, jag fick prova på hur man riktade skor med hydralkraft (?) det var en dröm och rikta skor kan jag säga, wow! :D att det kunde vara så lätt, sen käkade vi pizza, en manlig tunnhårig man med hockeystjärt (enligt honom själv) slog på vinterskor på bilen, åkte iväg och skodde en trav och en ridhäst och sen tog dagen slut..

Idag fick jag stiga upp 04:45 och jag kan säga nu när jag sitter och skriver detta känns mina ögonlock som bly. Idag styrde vi bilen till Enköping och Stefan Melander. Där skodde vi ett fint tvårigt franskt sto, jag sopade upp skit efter en hingst värd ca 2 miljoner :O, petat på en av Scarlet knights skor, träffat en snål skotte som ville åka helllÅÅkopiiiter, sen skodde vi några hästar till och sen åkte vi hem och svängde förbi Svenne, vilket fint ställe! Ångrar mig stort att jag aldrig tog dit Hrönnsan.

Imorn ska vi till ridlinjen och lära dem slå på tappskor, ännu en travtränare och på torsdag ska vi till en ridskola där jag ska få testa sko..

image123

saknar min lilla stjärna :')

Kommentarer
Postat av: ebba

Hej! Vad gillar du kläderna i min blogg? :)

2007-11-06 @ 17:33:19
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: M.

fin häst. men jag skulle aldrig klara att gå upp såååå tidigt. :P duktig du är. :D ha det bra.

2007-11-06 @ 17:37:39
URL: http://miillaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0