en god juice kan göra vilken regnig dag bra

om du frågar mig vad jag gjorde vecka fyrtiotre kommer du knappt få något svar för jag minns faktiskt inte vad jag har gjort den här veckan.
I måndags har jag för mig att min häst blev skodd
tisdags? ingen aning
onsdags? no idea..
i torsdags minns jag faktiskt klart och tydligt att vi hade en föreläsning för Sveinn Ragnarsson från Hólar och jag blev väldigt pepp inför att börja där, fast när ska jag få ta på två super flotta hästar? men jag kanske ska lägga mina pengar på trisslotter för plötsligt händer det ju..
i fredags började dagen med ledorden: om det ska firas så ska det firas ordentligt med tårta och inte med kanelbullar och jag håller helt med. Sen for dom flesta hem för att ha höstlov och själv stannade jag kvar här uppe i norr för att på något sätt vila upp mig.Efter lunch longerade jag Figo, ett litet steg för mänskligheten och ett stort steg för Caroline.
Lördagen börjades i stallet som alla andra dagar, sen planerade jag att jag skulle rida i ridhuset och när ja ska kolla om det är ledigt möts jag av smackande, piskor som slår små ponnys och en röst som skriker Astriiiid du måste länga stiiibygeln på den värsta stockholmskan. Då har alla hopphästar runt om i de norrländska skogarna samlats för att  ha hoppkurs med Marcus och självklart har dom ockuperat ridhuset hela helgen och tagit vårat stall och stökat ner något förbannat. Jag tar ett djupt andetag och tänker att jag kan ju rida ute. Plockar in hästen och ser att han har tappat en sko, springer ut i hagen och letar förgäves efter den bortappade dojjan utan resultat. Tar ett till djupt andetag och beger mig upp med Bettan till huset. Framåt kvällen kommer Carro och tvingar upp mig till d-huset på kareoke, något jag djupt ångrar.
Nu är det söndag och det var ju inte dirket så att jag hoppade upp ur sängen imorse kan jag säga. Dagen har rullat på, stoppat  händerna i fickorna för att inte slå dom små, söta, irriterande ponnyflickorna i stallet. Satt uppe och åt frukost i d-huset och läste på juciepaketet; en god juice kan göra vilken regnig dag bra, Bravo har verkligen slagit till på stort. Ska rida Nörden och longera Figo om ridhuset någon gång kommer bli tömt på hinder och andra tillbehör. Sen ska jag tillaga en fin söndagsmiddag bestående av potatismos och ketchup eller varför inte nudlar med grönsaksmak?
Söndagen har varit helt okej överlag, dock börjar niagarafallet i näsan sakta rinna fram. Men kanske var det för det där glaset apelsinjuice som gjorde så jag överlevde dagen, vem vet..


Kommentarer
Postat av: wiie

Ponnyflickorna?

2007-11-08 @ 17:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0