Girls just wanna have lunch

När man har en ålder på 21,9 dyker det upp små nya i-landsvuxenproblem, som typ vart parkerade jag bilen nu igen? vart la jag bilnyckeln? ska jag ta oldbetty med två hjul eller betty med fyra? Jaaa jag bara älskar att köra bil, dock har jag inet samma känslor för mitt körkort. Fick en avi idag och körde till posten direkt för att hämta ut det. Jag var fullt medveten om att mitt körkort togs alldeles för tidigt dagen efter balen. Det jag inte hade räknat med var att mitt ljusa hår skulle smälta in i den ljusa bakgrunden och fotot mest skulle bestå av ett par stirrande skräckslagna ögon. Min uppkörningsgubbe förstod min enda anledning att vilja fylla 29 år, men tröstade mig med att min idkort såg hyffsat ut och att det faktiskt fungerar lika bra som körkortet. Thank good! Men med tanke på att mitt idkort togs av min morfar för fyra år sedan och bakgrunden består av en frigolitskiva jag håller upp själv bakom mig vet jag egentligen om uppkörningsgubben bara vara rar och oärlig eller tyckte uppriktigt att jag var söt på bilden. 
Fast det största i-landsproblemet idag har varit, vad ska jag äta till lunch? När man öppnar vårat kylskåp ser man inte direkt något man kan tillaga en kulinarisk smakupplevelse av och nu när jag har semester vill jag gärna lyxa till det som ska ligga på min tallrik, men icke! Det blev fetaostsallad. En touch of Greece och vad som har varit i min matlåda de senaste sju veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0