Hold on to your dreams

Ja jo, jag är nog lite utav en Ilovehorsesnörd. Det går väl inte att dölja när man väljer att gå mitt upp i ingenstans på ett hästgymnasie. Men det är inte så att jag skriker STOPP TIITTA EN HÄÄST! När man åker förbi en hästhage med bilen, eller att jag vill klappa och mata alla djur med fyra ben. Utan jag har funnit hästarna som ett trevligt tisdfördriv helt enkelt, så som vissa gillar att sparka boll eller andra bli seriemördare.
Men som sagt jag har alltid varit ett hästkid och så som alla hästkids har jag haft drömmar om hästsommrar och underbara ridläger. Ja precis sånna där som man kan läsa i Britta & Silver eller i Klara & Star serierna. Men som också så många hästkids har jag fått hålla mig till dagdrömmandet.

Jag och en vän gjorde ett tappert försök när vi fick låna en gammal dams trädgårdssällskapshästar när vi var mindre. Vi försökte tämja dessa hästar, men ridturerna slutade allt för ofta med att vi chippade efter andan och försökte trycka ner  hjärtat från halsgropen. Men vi fortsatte att sy zebrarandiga luddiga nosludd på syslöjden och trycka i hästarna äppelgodis från Ryttarboden. Tills den dagen vi inte orkade drömma om att få en egen häst och gav upp allt och började leta nya intressen istället.

Åter till vackra hästminnen.
Nu idag när jag snart ska fylla 19 år begav jag mig ut på en ridtur med damerna från stallet till Storsjön på MIN alldeles egna häst. Det var nog en av dom bästa dagarna på det här året. Ja jag är överdrivet geeky, men det var helt underbart.

Sen när vi kommer hem från våran ridtur och ska titta på bilderna som togs vid sjön över en kopp kaffe säger Dam nr 1 som är ägare till kameran. Nämen oj! Här är min son. Visst är han lite snygg? 21 år. Rätt bra ålder va? Titta han kan vara så gullig också ( Dam nr 1's son pussar på en vit golden) Du har nog sett han ute någon gång?
Ja, han såg bra ut och jag försökte leta upp han på fb med fann honom inte.
Sedan från andra sidan fikabordet utropar Dam nr 2: Jag har också en son!
Dam nr 3: Min son har en fina trea och bra ålder också. Det skulle ju vara perfekt, för då kan vi starta ett eget hästföretag du och jag sen.
Plötsligt startades en dejtingförmedling.

Det känns väldigt skönt att damerna uppskattar mitt sällskap så mycket att de vill ha mig in i familjen, Eller vill dom bara utnyttja situationen och få gratis ridlektioner?
Kanske att jag skulle föreslå att alla tar med sig sin son till lektionsavslutningen nästa vecka så får jag välja vem jag vill ha så slipper damerna köpa en avslutningsblomma eller bjuda på tårta..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0