you bury me

jag har inget att gräva ner mig i längre

så jag gräver ner mig

i Dig


förut kröp jag ner under täcket bredvid dig

dina hjärtslag


nu springer jag bara tillbaka i tiden

kryper ner i våra hål, våra minnen


eller ja, du bryr dig nog inte

det gjorde jag inte heller först


men nu gör jag det

så förbannat mycket


minns att jag aldrig sa något

jag vill gräva ner mig i dig

krypa intill (tätt) räkna andetag


de där slagen jag aldrig räknade

ljudet jag aldrig förstod

att de bankade för mig


jag räknar dom, nu fast än jag inte hör något


jag minns i bilen

att jag aldrig såg riktigt klart

funderade i evigheter

när det inte ens fanns något att tänka på

det var uppenbart

(jag var alltid upptagen, upptagen i mig själv, med mig själv)

jag skäms


jag vill gräva ner mig vid dig

den dagen då vi hade lika kläder

du köpte snus

(mina naglar var röda)

jag kände det så väl igår

jag minns det idag

och jag vet

att jag kommer minnas det imorn


vem ska spela Bruce och älska med mig om nätterna?


jag kan inte trösta mig med någon annan


jag vill bara gräva ner mig.


Kommentarer
Postat av: malmö

skriv Carro, skriv :D:D:D

2008-12-21 @ 19:21:47
Postat av: C

jag är känslomässigt störd och har jullov, men det skulle vara för dig då..

2008-12-22 @ 19:28:34
Postat av: malmö

det är vi alla snäckan :)

känslomässigt störd..

bra uttryck

2008-12-24 @ 18:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0