The mighty man in the big yellow thing

När jag blir stor vill jag bli en tuff gubbe som kör grävmaskin. Det är så respekt ingivande. Jag vill bli stark. Kunna lyfta ett tungt skrivbord och bära upp det för en smal lång spiraltrappa, precis som Henriksson gör och förresten vill jag ha lika arbetsbyxor som honom också. Jag har blivit så fascinerad av muskler de senaste dagarna. Sen vill jag ha ett körkort, ett passerkort till Bruket och inte bli kallad för söt. Visst det är bra att vara söt. För då om man kan köra en röjsåg samtidigt som man är söt och en tant ser på får man säkerligen ett glas päronsaft utan socker såklart och om man har tur och är extra supersöt kan man få ett vaniljkex också. För det är hemskt tröttsamt när en kund kikar på en extra gång och säger, jaså är det kvinnlig arbetare idag och tittar skeptiskt på berget av flyttkartonger. Eller när de kliar sig på hakan och funderar på om jag och min medarbetare verkligen ska kunna lyfta den stora bokhyllan. Bara står och räknar ner tills vi ska tappa den. Kan verkligen sommarjobbare hantera en häcksax?

Det är just därför jag vill bli den där mannen i grävmaskinen som alla tror på och dom vet att han kan klara allt, man behöver liksom inte ens fundera på om han kommer misslyckas.
Fast nej, en tuff brud i en lyxgrävmaskin. För jag klarar ju faktiskt de jobb jag får fast än jag inte är GIG (gubben i grävmaskinen). Girls kick balls babe!! oyeaaaah


Kommentarer
Postat av: malmö

Du skriver fett bra, erkänn du har MVG?

2008-07-14 @ 20:10:06
Postat av: Anonym

tackar tackar! ja om det ändå hade varit så :)

2008-07-19 @ 17:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0