you're my funky love that I always hide

Grått, kallt, dimmigt och regn. Det var som gjort för att ligga kvar under täcket och trycka i sängen. Men men plikten kallar så det var bara att hoppa i kläderna och traska ner till stallet.


Red lektion idag på Lill Aset som fick byta namn till Lill Prinsen för en stund. Gick betydligt bättre än sist när jag befann mig i ridhuset på Valsa. När jag såg mig i ridhusspegeln var jag nära på att stoppa fingrarna i halsen. Min perfekta sits och kropp hade plötsligt förvandlats till en sjuttioårig isländskgubbe som absolut aldrig sett sig i spegeln. Jag skulle kunna ha kallat mig för Snorre Snorrasson istället för Carro Larsson. Det var bedrövligt och jag fick ångest och hoppade av hästen och gick ut. Sadlade på en annan och red ut i äkta islandsanda och försökte helt förtränga min spegelbild. Så det var hemskt tur att Sara kom som en räddare i nöden idag och rättade till mina fel och brister. Insåg att jag måste börja käka lite mer spenat och spendera mer tid på gymmet. Eller insåg och insåg, det är något jag vet, men bara det att jag har glömt bort det eh...


Nu är det kväll och som vanligt spenderar jag min sista vakna stund här. Har slappat i soffan hela kvällen med Uggla och Berg och det var riktigt mys. Känner mig lite smått heartbroken så här på kvällskvisten, fråga mig inte varför. Är depp, dillchips och depeche för hela slanten. Nej jag lyssnar inte på Depeche. Men det passade ju bara så bra in. Om jag skulle säga vad jag lyssnar på skulle du komma på mig direkt och det skulle ju vara så piiiiiinsamt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0