Only for you Malmö

Jag är ju en väldigt berest ung dam. Om jag hade varit av det motsatta könet, alltså en herre. Så hade jag rest runt med min käpp, monokel och ständigt haft en finger pillandes i muschen. Men som sagt kvinna som jag är och rest mycket. Alltså har jag träffat på en hel del människor m.m m.m  i alla möjliga åldrar och faser i sina liv.

Och det jag har lagt märke till är att dom flesta trivs med sitt liv hur dom än har lyckats (enligt min åsikt) med sina liv. Att jämföra en ung tjugoårig playboy med härkomst jag ej vill nämna som tjänar cash, ligger och glider på räkmackan han fått av farsan och en som är lika gammal som säljer möbler i en av Stockholms mest ädlaste kurvor eller en annan som säljer något helt annat på en av den lilla förortens mest rakaste gator, eh typ vita linjen. Någon som närmare sig trettio som har Volvo, villa och typ nästan en hund, men saknar fru & co och en annan trettiobastare som har eget företag och lyser med det hon gör. Alla verkar så nöjda och tillfredsställda. Hur gör dom? Hur kommer man dit?

Mitt i mitt sökande på ett trivsamt liv, okej jag tog bilen till Coop och köpte chips och dipp. (det är faktiskt något jag aldrig brukar göra, SANT!) Mitt bland hyllorna höll jag på att gå in en hemskt söt tjej som hade min ex ex jobbarkompis samt ex chef, Geten i släptåg!  Ja du ser jag kallar han Geten, han har aldrig varit en stjärna i mina ögon, men nu såg han super söt ut ihop med den lockiga gulliga tjejen. Mitt stora att ha begär hoppade inte fram, men jag blev lite avis ändå. Sen tänkte jag, skulle jag vilja handla vinäger och peppar chips från Estrella en lördagskväll med Geten? Svar: nej.


Jag vet liksom inte vad det är, antigen har jag varit onöjd med mitt liv, det har blivit bättre och nu har jag blivit så bekväm i min nöjdhet att jag blivit onöjd igen. Tar allt för givet och saknar spänning och skönhet.

Jag är på jakt efter passionen som ska fylla mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack :D:D

2008-10-12 @ 14:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0