onödigt sjuk, trött och slut

Jag är i den fasen i livet då jag känner att jag umgåtts för lite med isbjörnar och tappat min självinsikt, bara väntar på att min hosta ska göra så att jag hostar ut lungorna på morgonen, när någon borde städa mitt rum, när min kalender borde heta Karl och samt vara min bäsat vän som samt planerar mitt liv på bästa sätt, när jag inte orkar mocka skit till rix längre, när jag funderar på varför mina jeans känns tighta och min kropp som ett betongblock, att jag inte är motiverad till en roadtrip genom Svergie i en klarblå folkabuss, att mitt liv inte ska styras av en före detta dansk playboy, jag är less på onödiga sjukdomar, känner att jag verkligen måste glömma de där hundvalpiska bruna ögonen och den oerhört manliga doften, sluta drömma om segertavlor i foajén, önskar att man kunde köpa magrutor i lösvikt, borde tvätta den överfulla tvättkorgen i det bortglömda hörnet, skaffa mig ett mål med mitt liv, ta fingret ur naveln och fixa mina svalor, känner att jag borde skaffa mig en miljon och botemedel för allt som måste botas med penicillin just när jag vill gå ut..men det kostar pengar Mats, du vet...host host host

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0