This is my cool and I can't take it off!!!!

Nu förstår jag precis hur männen på jobbet känner när de nya sommarjobbarna har tagit deras platser i fikarummet. När de sitter oskyldiga små blonda flickor och pojkar på stolarna framför deras kaffemuggar. Ja just det, DERAS kaffemuggar! Som ingen annan förutom dom får dricka ur och om man skulle göra det är det lika med att gå ut  på plankan från ett sjörövarskepp.
 
Fast än grävmaskinsgubbarna är de coolaste på jobbet och inger respekt kan dom inte säga, ursäkta bruden, men det här är min plats. FLYTTA PÅ DIG! Utan istället blänger dom surt, så att sommarjobbaren verkligen ska känna dåligt samvete och helst springa ut ur fikarummet pipandes med svansen mellan benen. Men det gör dom inte.
Så GG's irrar  runt vilsna i fikarummet tills dom slår sig till ro på någonannans plats och håller tummarna att den som egentligen är ägare till stolen ska komma och ge dom en fetingutskällning. Den där feteutskällningen som dom egentligen skulle vilja ge till den nya äckliga sommarjobbaren som tagit deras ordinarie plats.

Det jag vill komma fram till är att jag går i trean nu och det är jävligt coolt och alla ska vara rädda för mig och mina vänner, visa respekt och dela sig som havet gjorde för Moses eller nu vilken bibelspillevink det var..
Men det gör dom inte!

När jag och mina klasskompisar började ettan tryckte vi som små rädda möss i våra rum ett par dagar innan vi vågade bege oss ut i den stora världen, allrummet.
I allrummet kringlade treorna runt i soffan som en stor, fet, läskig, hungrig boaorm. (Pissypussy och hennes polare)
Till slut vågade vi ju oss ut, men vi hade respekt för treorna. Vi satt mer än gärna i de hårda okomfortabla fotöljerna medan de fick sitta och jäsa i sofforna och ha den bästa utsikten till tvn.

Och nu när jag och mina polare ska ha VIPplatserna i sofforna ligger det redan små blonda skinny ettor där och visar ingen hänsyn alls till alfahonorna som uppenbarar sig i allrumsporten. Vad är det här? Vad har hänt med dagens kids? Dom ska visa respekt och uppskattning till de äldre!
Så nu är det back in buisness igen, vi hänger på rummet. Eller tja, vi umgås har hur trevligt som helst. För att sitta och glo på tv är ju faktiskt jätte jätte jätte tråkigt....Vi är ju ändå upptagna treor som har massssor av läxor och projekt. Vi har verkligen inte tid att säga hej till ettorna, vi har fullt upp med att vara coola när vi går och kokar våra nudlar eller rostar våra mackor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0