Beroendeframkallande

Vissa är workaholics, övertid, ingen fritid, inget liv. Jag skulle nästan kunna räkna in mig till den gruppen på något vis.
Jag har också blivit fast, men inte av att jobba utan att söka jobb. Minst ett jobb om dagen, herrgårdsvärdinna, lokalvårdare, telefonsäljare, slussvakt, scenarbetare, Willys, djurvårdare, ja jag är nästan öppen för allt.
Och det enda som dyker upp är stalljobb, senast igår ringde en kille från Borlänge med ett jobberbjudande.
Men jag försöker hålla mig till vanliga hederliga yrken för stunden.
Fast igår klickade jag faktiskt bort ett jobb, dammsugarmunstyckeförsäljare, det kändes som jag sjönk lite för lågt.
Och ärligt vem skulle kunna tänka sig Carro Larrson åka runt och ha föreläsningar och sälja tillbehör till dammsugare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0