I'm into brown sugar

I fredags hade två killar från Mittuniversitet ett informationsmöte med våran klass.

De berättade om fester, sjuksköterskor och sovmornar. Att plugga lät plötsligt inte så trist som jag annars har föreställt mig. Det kändes som bara som ett lite mer seriöst Wången.

Men sen är det just det där, vad ska jag läsa i så fall?


Senare på dagen tog jag tåget ner till Gävle.

Jag la märke till att jag nog alltid åker till konstiga plaster vid konstiga tider för det är nästan alltid  tomt i vagnarna jag reser i.

Det var det inte den här gången. Fullare än fullast i varje kupé.


Jag hamnade mellan ett fönster och en självsäker spanjor med blingbling i öronen och ett sexigt körkort i byxfickan.

Han ingav respekt och jag försökte ta av mig jackan på smidigaste sätt så jag inte skulle stöta till han och kanske bli upptryckt mot väggen eller nåt liknande.

Killen var snäll och till råga på allt pluggade han till socionom på Mittuniversitet. Väldigt otippat!

Vi pratade, skrattade, han påstod att han fått in mina snarkningar på film och skulle lägga upp dom på youtube. Han ville göra mig känd på något vis, men som sagt så snarkar jag INTE.

Tåget blev försenat, oväntat? Jag älskar SJ.

Men i alla fall kan jag nog vänta mig ett par gratis drinkar på Plaza om jag kommer in till stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0