Jerry tänk på din framtid, tänk på vad du ska bli, tänk på ditt rykte, tänk på ditt liv

Jag var hemma över helgen. Dalarna,torsgatan, tacos, ramazotti, volvo och familjen.

Vid frukosten pratade pappa om andra vänners barn som ska läsa på högskolan efter studenten.
- Carro ska du också göra det?
Jag hann hejda mig med frågan vad man gör på en högskola och fick fram ett öhh plugga? Och satt mackan i halsen.
Visst vet jag vad det är, men det känns så avlägset och jag har aldrig lagt en tanke på det innan.

Efter högskolechocken kommer pappa med ännu en fråga.
-Carro, vad önskar du dig till studenten?
Samma sak där, öh önska? ska man göra sånt också..
Andra springer kanske runt och letar de där designertallrikarna och vinglasen, men sånt här har heller inte nått mitt huvud. 
- Ge mig en kastrull så kan jag koka nudlar (för jag gissar på att jag inte får ett stort bankkonto i ett paket)
- Men Carro..

Det känns som det räcker med att studentkläderna har kommit, snart mössorna och smälta tanken att jag faktiskt slutar skolan allt för snart. Sen ska man också planera sin framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0