Sometimes we all have bad days..

Drömde att jag hade försovit mig till klockan sju och vaknade med ett ryck.
Det var bara det att jag hade glömt att jag powernappat på spikmattan innan jag gick och la mig och hade bara slängt ner den bredvid sängen.
Så ja, det blev ett riktigt uppvaknade när jag insåg att klockan bara var fem och att jag stod på spikmattan.
Helvete.
Bara att glömma, drömma och sova en halvtimme till.

Väl i stallet hängde jag jackan på en krok. När jag sedan skulle gå vidare till stall nummer två upptäckte jag att en fågel även hade jag gjort nummer två på min jacka, skit.

Efter stallet hade jag två härliga lediga timmar. Myste ner mig i soffan och slog på tvn som fungerade så där i tjugo minuter sen blev den kolsvart. Våld hjälpte inte ens. Så det blev att ligga i soffan och stirra upp i taket och lyssna på tystnaden, trevligt.

Till lunch skulle jag ta fram mina minimorötter från kylskåpet. På något vis hade temperaturen sjunkit i kylskåpet och mina minimorötter var oranga miniisbitar.

Sedan till middagen tänkte jag lyxa till det efter lunchkatastrofen med en pizza. Dock är inte vårat kök utrustat med varken en ugn eller platta tallrikar. Så det var bara att lägga pizzan i en djup tallrik och in med den i micron.
Det resulterade senare i en hög av tomatsås i botten av tallriken och stenhårda pizzakanter, mums.

Dagen blev på något vis rätt räddad genom att en hemlig beundrare eller en snäll boxgranne som hade  mockat en av mina boxar och morronmusik på p3 mellan sju till åtta, underbart. Och snart anländer även Sjösten till Norrland och då ska vi prata som bara vi kan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0