Ta helg!

Seriösdag, hästarna tränades hårt, svetten sprutade, blod smak i munnen,  solen sken och ridhjälmsbrännan blev tydligare för varje ridtur.


Lyxdag, tre hästar på träningslistan och det firades med en lyxfrulle på wärdshuset. Vi åt alldeles för mycket och försökte smälta maten i cafeterian med då kom HH och vi blev bara ännu mer illamående så det blev bara att börja jobba.


Tröttdag, tandbortsmuggen kanske inte var det enda vi höll i kvällen innan och hjälmen tryckte lite extra på huvudet.


Övertröttdag, en sån där dag när man Nästan glömmer att stänga boxdörren, antigen glömmer man sätta på grimman eller tempa hästen, glömmer bort vilken häst man red sist, tar ut hästarna som skulle vara inne och hästarna som skulle gå ut är någon annanstans. Total förvirring och alla fel och misstag är tillåtna.


Oseriösdag, bus, hemligheter, bananpaus och pratstund i sadelkammaren, godisätande med cafe-Maggan, gåtor med hovslagar-Daniel, roderande av bilder etc.

Vaknade upp i allt flum när Super Arnie sa åt mig att jag måste tänka lite på mig själv och ta det lugnt med mitt jobbande. Det är så svårt, men idag kändes det faktiskt tungt i ryggen och jag kanske måste inse fakta.


Feelgood dag, trodde jag skulle rida sex hästar så blev det bara tre, tror jag aldrig mått så bra och det kändes som jag flög fram längs stallgången. I feeeeeel gooood!


Nu är det bara tre mornar kvar av jobb, två dagar kvar med träning av hästar och en dag kvar av träning. Tiden går snabbt fast än man inte har roligt. Nu ljög jag.

Stina hoppas iallafall på att det blir festligheter imorn så hon slipper bli upptvingad sex på söndag också och visst jag är inte helt emot det heller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0