Summer of 09'

Sommaren 2009 har gett mig extra skinn på näsan. Det har inte fallit av som solbrännan på resten av min kropp. (Dove summer glow nästa!)
Jag har insett att jag klarar mer än vad jag tror.
Kalla mig helt dum i huvudet eller fantastisk
Men jag har stått ut
bitit ihop
och klarat mig ur det mesta
det som inte dödar det härdar
eller ger dig magkatarr
att prata om magbesvär är inget trevligt ämne
men när det känns som det är frätande syra i magen
och när läkarna säger att det hjälper med tre tabletter
och man har hämtat ut den tredje burken på apotektet
känns det inte bra
det känns inte heller bra när man väl börjar leta en bikni
så hänger det istället stickade tröjor på galgarna
och gladiatorsandaler och tights har jag inte kommit underfund med
Uteserveringar, kalla öl, människor, sena sommarnätter och musik
har jag upplevt det?

Allt har bara runnit iväg och nu blåser löven från träden
Det har minst sagt varit annorlunda
men visst visst, jag ska vara glad att jag har haft ett jobb
fast lite bitter är jag
jag vill ha sommar en gång till

Sommaren 2009 har jag känts som en transportsträcka
en långdistans till nästa mål
hösten
och kommer det bli en fullträff på obestämd tid?
ja!ja!ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0