This is the life?

Jag känner mig som en överarbetad duracellkanin som knaprar i sig morötter och häller i sig cola.
Känns som jag är själv här på gården för det mesta.
Gör samma saker, roborörelser och slitna stämmband
Visst är det skönt att dansa runt naken i vardagsrummet när ingen ser eller skriker sääääänk!
Äta kladdkaka rakt ur kartongen och ingen påpekar att hur mycket kalorier det finns i den.
Men det håller inte i längden.
Sen när man vet att man ska bli ledig efter att ha jobbat alldeles för många dagar i sträck
räknar dagar och timmar, planerar allt man kan göra och inte behöver göra
och får telefonsamtalet
om att det blir mera jobb
ingen ledighet
då brister det
jag är less
det hjälper inte ens att det står en bukett med blommor på bordet som är till mig
jag orkar inte
få gångar som jag säger det här
Atown ta mig härifrån!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0