finally facing my waterloo


Igår morse när jag vaknade bestämde jag mig för att börja träna.
Så varför inte börja simma?
Köpte mig ett simkort, ångrade mig lite när jag insåg att min plånbok nästan blev tom sen
Insåg sen att man måste ha ett hänglås också, min plånbok blev tom
Nu måste jag simma varje dag så jag känner att jag tjänat några slantar på det i alla fall

Men sen..
Vad händer med vissa människor när dom kommer in i omklädningsrummen?
Kläderna bara slits av, det finns inga hämningar och hängiga, lösa och dallriga kroppsdelar bara far fram
Det finns väl ändå gränser?

När jag väl hamnade i vattnet upptäckte jag att det var vattentantgymnastik i halva bassängen
rätt så trevligt då det spelades musik till
men jag fick väldigt fullt upp med att sjunga med till Mamma mia, samtidigt som jag försökte hålla mig över ytan, inte simma in i någon vilsen tant, inte simma för nära äckligaflörtgubben, inte få några kallsupar och samtidigt spana på badvakten
40 minuter höll jag ut
och inte känner jag mig särskilt snygg och vältränad efteråt, men ska ge det en chans imorgon också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0