Friii som en fååågel, eller?

Nu har jag varit hos Arbetsförmedlingen. Inte för att jag känner att jag vill gå dit och ha ett jobb, känner mig inte arbetslös. Bara lite skönt ledig, men allt för denna jävla a-kassa.

Finns det inget enkelt sätt att få lite extra cash utan att sitta i telefonkö på telefonkö, kunna alla regler och ordningar blahablaha, sitta i en telefonkö till, vänta med en kölapp i handen, få ett dumt svar tillbaka när man missar regel tvåhundrasjuttioelva på sidan femtiojävlafem? Jag är så less på det här livet man ska sköta när man blir vuxen, lets go bananas och bli helt störda?

Och efter man förstått lite grann om a-kassan och har uppfyllt villkor, anmält sig här och där, blivit pank på grund av alla telefonköer så får man ändå inte göra som man vill.
Om du inte tackar ja till det här skitjobbet får du inga pengar, om du inte ringer dit får du inga pengar, om du inte går på vårat lilla möte som bara är två timmar får du inga pengar, om du inte biter av mina tånaglar får du inga pengar, om du börjar plugga får du inga pengar, har du inte läst sidan sjutiotvå då får du inga pengar blablabla
och nu när jag väl ska anmäla mig till a-kassan står det bara error på hela sidan, suck! 
ge mig bara mina pengar snäääällla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0