Torsdag

Simningen verkar ge effekt, jag ser mer graciös ut än en blåval nu, näärå slimmad som en liten guppy tror jag allt. Det är bara en liten sak som saknas. En snygg bränna. Jag har lovat mig själv att aldrig lägga mig i solariet igen, men jag kan knappt hålla mig nu. Vill bara lägga mig i solburken och svettas och få snygg färg nu. Buhu.

Drog ut uttöjningarna i öronen, kammade håret, tvättade bort gårdagens smink och gick och sökte ett jobb idag. Kändes som det gick rätt så bra faktsikt. Förutom att jag råkade säga att det var onsdag idag, fast det är torsdag, dagblind? nää. Hade inga meriter inom fjällvandring och när jag skulle dyka ner från den höga barstolen råkade jag skutta rakt in i bordet istället för att hamna på golvet, men sån är jag.

Ringde högskolan Daaalarna idag också. Mitt besked kommer tydligen mellan jul och nyår. Inte senast den 21 december som det är för alla andra. Jag som verkligen älskar att vänta.
Fast vad gör de, jag känner mig mer sugen på jobb än plugg nu, eller mer plugg än jobb? Jobb än plugg? Lugg eller snobb?

Nu funderar jag på om jag ska ladda kameran och bege mig ut i den vackra kylan, äta,träna eller motionera prinsarna. Grejen är att saken är att jag bara tänker på annat och inte får nåt gjort. Typsikt torsdag. C'mon baby.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0