Vecka 2


Måndag

Ibland känns det nästan som att jag skulle kunna säga att Debbie Drew är den blivande Briar efter att jag har hoppat upp på hästarna här. Jag är inte helt för den här inridningen som går fortare än att koka snabb makaroner.


Tisdag

Sockermonstret är omdöpt till Fitzgerald, det får mig att le lite när jag ser honom.

Fitzgerald visade mig vad vi skulle äta ikväll. I kastrullen låg det fårskallar.


Fast än Fitzgerald tryckt i sig tårta hela dagen slängde han sig över fårskallarna. Han dissekerade, pillade, opererade, gnagde på käkarna som det vore kycklingklubbor. Han bad om huvud efter huvud. Det var som att se en bisarr skräckfilm. Men jag var hemskt glad att han tyckte om det så jag slapp äta upp all mat som jag annars alltid får göra.

(Carro will you finish this? Otherwise I must throw it away and I don't want that)


På min tallrik väntad ett huvud och ett glas whisky tack och lov! Jag åt tungan, men efter det sega ögonlocket gav jag ögat till hundarna. Drick, blunda, tugga, drick, blunda, tugga...

Kändes som jag var med i Fear Factor. Som tur var fick vi Skyr och inte skalbaggar till efterrätt. Blessur!


Onsdag

Isländsk chipmärkning av föl, en upplevelse och tacka Gud för att mannen med 3 cm långa ögonbrynen ska hjälpa till och sko lillhingsten och inte jag! Upptäckte att Fitzgerald har onormalt stora öron och att jag hellre skulle vilja ha en ödla eller ett par hoppande bönor än barn. Visst går det att ändra sig i framtiden.


Torsdag

Klarade av att komma upp på Saelir själv idag, I feeeeel goooood. Resten av dagen behöver dock inte redovisas. That doesn't kill you makes you stronger.


En dam från granngården kom på besök på eftermiddagen. Hon frågade Svenni om E var hemma, det var hon inte. Svenni frågade om hon vill ha en kopp kaffe ändå?

-Nej tack.

-Ett glas whisky då?

-Okej, jag kan stanna och ta ett glas.


Magnus kom på besök en dag senare. Svenni frågade om jag vill ha te. Jag tänkte på hur de tyska teet färgade tänderna till en icke charmig färg och tackade artigt nej.

-Carro vill du ha ett glas? Svenni håller upp ett glas med sitt homemadestuff.

-Ja tack. Hörde Fitzgerlads skrik från sängen och sa skål och svepte.

Sen somnade jag gott med röda kinder. Jag börjar bli en äkta islänning nu. Bless.


Fredag

Galna lillhingsten skulle skos och benen for som trumpinnar. Huvudet bands fast, bakbenet bands fast och sen var det bar att köra på. Han var A-R-G. Sedan skulle han sadlas, han blev A-R-G-A-R-E. Sen skulle jag rida ut på honom för första gången, han var V-I-L-D-A-S-T. Han började med rodeo på landsvägen och det slutade med en krasch och en skadad svanskota. ( Men jag satt kvar väääldigt länge faktiskt).

När vi fångat in gangstern och kom tillbaka till Svenni och stallet kom Svenni på en idé.

Vi kanske ska lära han stanna innan vi rider ut nästan gång?

Smart!


Senare åkte vi iväg till Varmaleikur, Magnea fyllde år.

Drack öl och tog en kopp te. Lillhingsten är efter Tindur frá Varmaleik så ja, ni kan ju gissa vad som togs upp, jackpot! Sen råkade jag tåflörta med Bjössi under bordet, pinsamt!

Nu vill jag ha hallongrottor, chips och mina nya hårinpackning.

Pratade med Carro i telefonen idag. Tror mitt stipendie får gå till telefonräkning och till Arvikafestivalen, woohoo!


Lördag

Det kanske vankas storm, vid storm rids inte hästarna, varför vill jag att det ska blåsa för?

Dunno!


Sing halleluja sing halleluja! För sju år sedan blåste det i fyra veckor. Jag håller tummarna!  Hoppas det varar hela dagen i vilket fall.


Man måste lusläsa med förstoringsglas hur mycket % alkohol ölen innehåller. Jag ser dåligt och är väldigt bra på att dricka öl. Stark är jag också. Skål!


Söndag

Jag vet inte om det var en tarm eller en korv som låg på tallriken. Men vi åt den med senap så det kanske var en korv?

Hallå min rodeotjej! Pappa är gullig. Han sa att han var imponerad av mig och mina unghästbedrifter, men jag släckte hans stjärna när jag berättade vad jag fick höra igår. Att dom på gården inte vill skada sig och det är därför jag rider vildingarna. Så mycket var jag värd alltså, tack och bock, men pappa är söt ändå.


Jag vet inte om mitt illamående beror på

Smärtan från avramlingen

Eller om jag fått en liten hjärnskakning

Om det beror på rädsla för morgondagen

Eller om det beror på att det kommer ut torkad hästskit när jag snyter mig

Eller om det beror på alla konstiga fårkroppsdelar jag ätit

Eller om det är för att mina stallkläder luktar hästdiare 

Eller om det är för att det känns som min svanskota håller på att gå genom huden när jag rör mig

Eller om jag blivit smittad av kindergardenbaciller

Eller om det är för att jag tagit för många smärtstillande tabletter


Kommentarer
Postat av: malmö

underbar läsning Caroline, loooove it !

2009-02-26 @ 13:00:30
Postat av: C

Trodde först det inte var till belåtenhet. Men vad bra!

2009-02-26 @ 18:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0