Vecka 3

Måndag

En liten tomte står i dörren tuggandes på en pannkaka och ögonbrynen skuttar upp och ner.

-Carro bakkkardi? Bakkardi?

Jag fattar noll.

Sen sitter jag med en pannkaka och ett glas Bacardi Superior. Fem minuter senare, en till pannkaka, ett till litet glass, mera pannkakor...


Vallat får idag, fast dom säger dom är smarta tycker jag dom är oidentitetssägande bajsiga bomullstussar. Nu luktar jag får också.

Jag fick brottas med Sunna idag, jag vann och Svenni såg det. Hans leende växte centimeter och jag växte några millimeter på höjden. Stunder jag minns.


Sen skulle jag och E på någon fest i Saudarkroki, spännande tänkte jag. De visade sig vara någon Röda Korset träff. Alla skulle ta med sig mat som representerade sitt land. Lokalen var pinsamt tom och maten såg läskigare ut än fårskallarna.

E - Karoo talk to the young people.

C - Öhh..

Jag förstod överhuvudtaget inte vilka young people hon menade. Flickan från Polen med blöjan? Jag sa att jag var blyg så jag inte skulle gå fram till fel människor.


Sen kom en kille och började prata med oss. Han frågade mig en fråga. Jag frågade på engelska till E vad han sa. Jag trodde nämligen han pratade isländska, men han pratade engelska. Pinsamt och jag tyckte synd om honom.



Tisdag

-Ta fina kort! Hur ser Island ut?

-Hey hey hallå!

Det går verkligen inte att hinna med att ta kort. Stallet, gården, bergen och träningshästarna finns bevarat på bild.

Hur ska jag hinna ta upp kameran när jag springer för livet för att få stopp på en flock hästar eller plocka upp och ta ett flygfoto när jag håller fast mig för allt smör i Småland på en rodeohingst?


Sett på isländska melodifestivalen och rätt låt vann och nu kan jag sjunga med alla utantill.  Ännu bättre.


Tindur sonen, Vordagur, lillhingsten, lillhingstkräket, den som inte får nämnas vid namn, Lord Voldemort.

-Åh! En islänning skulle säga att han verkligen är en riktig häst med massa massa kraftur!

(Fine för mig, jag skiter i kraftur och power just nu, jag vill bara komma hem med kroppen i behåll. )

Att behöva en lina, ett staket och två människor för att spänna sadelgjorden på en häst känns inte fullt normalt och behöva klättra över boxväggarna för att komma till andra sidan på hästen för att inte bli nersparkad.


Jag är inte rädd för att rida, jag är bara orolig att min mamma ska behöva hämta mig med en likbil på Arlanda.


Onsdag

Svenni spelar harpan på datorn och jag har roat mig med att skicka frågor till 118100.

118100 tror att Caroline är en pigg och glad tjej som gillar solen och värmen. Oavsett årstid så är hennes dröm att fånga ett sjöodjur.


Fitzgerald frågar E om hon kunde fråga mig om jag kunde göra såna där masker man kan ha för ansiktet. För det skulle vara väldigt bra om jag kunde göra sånt, för då skulle han gärna vilja göra det med mig, så då gjorde jag det. Fritte var söt.


Bjössi från Varmaleikur säger hej till mig när vi ses och Eyolfur var och handlade samtidigt som oss på affären, ja lite starstruck är jag allt.


Druckit isländskt hb med grannen Magnus.

-I had the sweetest au pair from Sweden from Malmö

-Okay

-His name was Linus

Sweetest au pair? Vad gjorde egentligen den killen där?


Mitt nya ord, yehaa. Ett engelskt jaha.


Torsdag

Ge mig godis, ge mig cola, ge mig något sött typ en pojkvän.


Till lunch åt vi fårtestikel. Precis vad jag behövde.


Fredag

Jag började tänka på någon, ingen särskild, ingen som tänker på mig. Please don't talk to me cause I fall in love so easily, och egentligen är det ju verkligen inte så.


Jag började tänka på helt fel person, någon särskild, ingen som tänker på mig. Jag tror jag tänker så här för att jag är förkyld och rastlös. Bäst att gå och lägga sig i soffan och se riktigt sjuk ut, för då bjuder nog Svenni mig på en snaps. Hihi.


Håll dig borta från elden, gå inte ute, bär alltid mössa,
klä in dig i wellpap, för du kommer skadas, ge dig aldrig hän
Du har så veka leder, du kommer skrapa dina knän


Lördag

Gav min prakitkrapport till Evelyn. Alltid nervöst att ge betyglapparna till handledaren.

Svenni stämplade mig med en Lytingstadirstämpel i pannan och E och han skrattade som det var det roligaste dom sett. Men fine för mig, dom får skratta åt mig för jag fick full pott på alla kriterier woohoo!

It was a great pleasure for us to have Caroline as a trainee on our farm.

Hihi, Caroline Larsson a trainee, a good trainee. Jag är så jävla tuff.


Ironiskt nog har jag fått jobb där nästa vår för att rida in nya hästar och fortsätta med de jag red in nu. Jag sa, vi kan väl hålla det öppet?   


Att gå på hästtävlingar i Sverige brukar inte vara superunderhållande. Men att sitta i ett fint ridhus på samma bänk som godisbjudande Bjöss och Magnea, dricka gratis öl och att titta på män studsande runt i ridbyxor på sina finaste hästar, det är något jag gillar!

Söndag

Fitzgerald har svårt för att visa känslor tror jag.

När han fick reda på att det var sista dagen jag var där band han fast mig på en stol i ett rum. Gav mig en potatis på en utav hans finaste kalastallrikar med Musse Pigg på. Sen gav han mig kniven Svenni brukar öppna breven med så jag skulle kunna äta potatisen. Men med insiderinformation vet jag att Svenni brukar klia sig i örat med den kniven också så oops! Jag råkade visst tappa potatisen till hundarna.

Men jag tror verkligen lille Fitzgerald ville få fram sina känslor att han gillade mig. Så klart ett vanligt barn skulle ritat en teckning eller tillverkat något fint, men Fitzgerald är one of a kind.

Visst blev jag rörd av Frittes gest och det var lite sorgligt att vinka av Evelyn och Svenni när jag satt på bussen. Men jag kan inte ljuga, det kändes som julafton trots allt. Om jag hade hetat Linda Hammar skulle ingen på bussen undgå att se mina viftande tummar och mitt stora flin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0