Ta helg!

Jobbat ännu en helg, fast det är ändå rätt schysst ändå.
För när chefen är ute på långturer och jag sköter gården själv kan man slappna av och andas ut.
Springa runt naken efter man har duschat utan att bry sig, äta mat hur man vill, när man vill, äta vad man vill.
Lägga upp schemat för dagen, rida hästar varvat med att bli bjuden på fika hos grannarna. Mocka hagarna blandat med dragracing. Laga dammsugare och bjuda på kaffe och kanske ta en öl. Ja, jobba helg livet funkar helt okej.
Men
Sen när man åker hem på söndagkväll känner man att det inte är som vanligt.
Istället för att ösa Rix Fm Party är det P3 Verklighet i etern. Höra om Stockholms tunnelbaneförare eller om hur ålar parar sig i Sargassohavet. Okej, jag visste inte att ålar levde i 20 år och mest tillbringade livet till att inte gör ingenting, men det ger inte riktigt den här peppen till ledighet som man annars kan känna om man skulle slutat en fredageftermiddag.
Så nu är det tisdag och jag jag ska infinna mig på jobbet om ca 2 timmar. Har inte hunnit tagit igen sömnbristen från förra veckan och önskar att någon kunde skänka en semestervecka till mig, men så är väl livet antar jag? Hårt och brutalt. Men men, jag älskar mitt meningslösa liv ibland och det är bara att ladda för att jobba ännu en vecka och en helg..

Kommentarer
Postat av: malmö

ibland är det faktist skönt med meninglöshet

2009-07-21 @ 13:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0