Början av sommaren 2009..

Juni

9
Första dagen på jobbet..

12
Fick ledigt några timmar för att åka hem och ha en kort och försenad studentmottagning. Pantertanterna kom bla.  och allt kändes väldigt trevligt..

Tillbaka till Borlänge. Fyra bönder sitter i köket och spelar poker. Fyra bondläppar med gigantiska prillor. Bönder kan ju betraktas som negativt. Så fyra killar födda på lander sitter i köket med en varsin snus under läppen.. Det är så man gör  här. Sammansluter sig i ett kök med en kortlek och en platta öl. Inget förkrök och ingen utgång.
Dom verkade vara trevliga, frågade om jag ville vara med och spela, men jag var verkligen trött. Kommer inte ens ihåg vad dom heter nu, men det var otorligt kul att se andra människor i köket. Hoppas dom hälsar på en annan gång så ska jag lära mig vad dom heter.

13
Hade min första tur idag, damerna som var med tog till och med ett kort på mig efteråt när jag stod som en dränkt katt av allt regn på stallplanen. Det måste ju ha varit ett gott tecken?

14
Hej Anders det är jag igen, hoppas att du mår bra. Skickar med ett band här i kuvertet så kan du väl göra ett lika bra blandband som du gjorde till mig sist, och du! Om du skulle stöta på Håkan och Magnus kan du väl ge dom ett band också, dom vet vad dom ska göra. Tack och puss jag hoppas vi syns snart igen! /C

15
Suck och stön be en bön, när får jag lön?

16
Sommaren är kort, det mesta regnar bort.
Ingen Arvikafestival.
Inget schema över någon ledighet
Ingen sol
Jag känner mig bara så tom och besviken.
Det känns inte som sommar, det känns bara som en tidsperiod jag ska härda ut i ett heltäckande regnställ. Allting kommer kännas som en evighet, men som kommer gå väldigt snabbt. Snart kommer jag stå och kratta löv, invänta ännu en lång vinter och fundera på om det är det här livet handlar om?

En sista minuten efter augusti?

17
Mina vänner heter P3, spikmattan och Marabou. Det är så ensamt  här.
Snart kommer jag börja försöka kommunicera med skottkärran eller gå hem till en senil tant och be henne bjuda på en kopp kaffe.

Jag hade min första genomgång inför turen idag. Chefen hade hökögon på mig och min röst skakade.
Ryttarna var väldigt nöjda efter turen och trevliga och så underbart att få prata och se andra människor!
Låter som jag är en isolerad grottmänniska.
Maybe I'm, maybe I'm..

18
Saga spattröntgades idag utan anmärkningar!
Min chef sa bra saker till mig om mig.

Sen stupade dagen väldigt mycket nedför..
Jag har inte haft någon höjdarstart på den här arbetsveckan och den kunde verkligen ha slutat mycket bättre.
Känner mig inte superpepp på nya tag inför en ny vecka.

19
Min första lediga dag! Woohoo.

Mitt midsommarfirande: Besök hos barnläkaren i Fagersta, ösregn och åska,

20
Har haft ett skönt avbrott från jobbet hos Johanna. Andas, pusta ut och ladda om.

Fått en försenad studentpresent. Ett lila singelsmörgåsjärn.
Nu vill jag bara flytta hemifrån och börja ha mitt eget liv och ingen annans.

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter tufft :(

2009-06-20 @ 20:08:24
Postat av: Anonym

är du och jobbar i borlänge?

2009-06-24 @ 23:39:41
Postat av: C

ah det gör jag..

2009-06-25 @ 10:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0