Hästbonde, 50, Dalarna.

En hemsk tanke nådde min hjärna när grannbonden åkte förbi med traktorn en dag när jag stod rätt lättklädd och mockade hingstens hage.
Tänk om jag står så här om 30 år?
Traktorn vände efter at han hade vinkat till mig. Så har han aldrig gjort förut när jag plöjt runt i leran i heltäckande regnställ.

Men tänk om jag blir som Susanne Brännemö och Thilde Höök? Stå där i tv4rutan och ropa desperat efter en man?

Jag står där på min gård och mockar skit bland mina hästar nånstans i Dalarna då Linda Isakssons avkomma kommer gående käckt över gårdsplanen med ett par nya designgummistövlar.
Själv står jag med en utväxt som har nåt hårtopparna, slitna ridbyxor, svett mellan brösten, Tretorn Rancher på fötterna, en stor prilla och bondbränna.

- Ja Caroline varför vill du vara med i Bonde söker fru? Eller ja man kanske man ska säga?
Så börjar jag med världens dalmål..
- Jaa det skulle ju vara ootrooligt att få uppleva kärleken och bli kär. Jag har juuu aldrig varit dää föruut. Men ja ä int bitter för dää.
Nää nää men dä skulle juu vara kuul att proova påt. Att få träffa en guuullig kille.
Sen tokler jag in i kameran och snuset rinner sakta ner för tänderna och färgar dom ännu en nyans brunare.

Är det dags att flytta in till civilisationen, börja på ICA och ragga varje lördagkväll?

Jag vill inte bo på landet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Man blir lite rädd faktiskt , vi kanske är med tillsammans om 30 år. Fast jag gört på jämska utan prillan, blickandes ut mot den osmälta snön å säger "Dä ä scleft" ... herregud.

2009-06-25 @ 22:43:15
URL: http://annabollen.blogg.se/
Postat av: C

Vi får hålla ihop Anna om det slutar på det viset! Men det ska det väl ändå inte göra? :)

2009-06-26 @ 11:19:49
Postat av: Alina

God morgon! :)

2009-06-26 @ 11:42:30
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Anna

det får vi verkligen göra, stötta varandra i våra "underbara" liv på landet.

2009-06-27 @ 12:59:34
URL: http://annabollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0