Inte nu, kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott

Medan jag väntade på stationen i Östersund på mitt tåg till Stockholm började en tjej prata med mig.
Hon var 31 år och väldigt nervös för det var första gången hon skulle åka tåg själv, till Sundsvall. Jösses.
Hennes anledningen:
hon hade skaffat barn när hon var 22 och efter det hade hon aldrig hunnit rest eller gjort något.
Efter vi hade pratat kändes det som jag var 31 och hon 19. Jag har ändå gjort en del saker i mitt liv.
Hennes råd:
Res! Res! Res!
Det känns rätt lugnt för min del. Visst finns det en viss charm att vakna 05.30 med en noshörning som galopperar runt på ens huvud och vill leka, men nej tack det är inte aktuellt.

Helgen i Stockholm blev väl allt annat än vad jag hade tänkt mig.
Ibland gör man rätt ibland gör man fel lev med det
och nu vet jag verkligen vilka jag prioriterar högst och vilka
som inte ens finns med på min lista. Det känns faktiskt inte värt att anstränga sig längre.
Men allt som allt var det väldigt trevligt ändå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0