För ett par bruna ögon for jag

Nu har jag varit i Norrland och druckit norrlands och insett att Stockholm aldrig blir min stad.
Det är två helt olika ställen, till och med luften är inte den samma.
Fast än jag ibland klagar på kylan glider jag hellre på is än slirar i leran
Men det blir inte alltid som man vill
Nu är jag här nere och ska leva här ett tag
Om inte Stockholm ligger i Norrland får jag helt enkelt ta med Norrland till Stockholm
Kylen är fylld med Guld (där ljög jag, fyra burkar), jag är lika förkyld som om jag skulle varit i en snöstorm (skulle göra vad som helst för att få krypa ner under mina täcken och sova hela kvällen istället för att jobba) och klär mig också därefter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0