Sleepy

Jag önskar att jag kunde gå och lägga mig i soffan, dra ett täcke över mig och kika på tv.
Råka somna i soffan för det är så otroligt skönt.
Vakna upp igen och inse att jag måste lägga mig i sängen för den är ännu skönare.
Sova där tills jag inte längre vill ligga ner.
Kliva upp och upptäcker att någon har städat hela mitt hus, tvättat mina kläder, diskat min disk och gjort ordning en frukost till mig. (Det sista är inte helt nödvändigt men det skulle vara nice)
Sen sätter jag mig i soffan för att kika ännu en stund på tv och fundera på om jag ska göra något eller inte göra något under dagen..

Istället så är klockan fyra, om några timmar ska jag bege mig ut i mörkret och fodra hästarna.
Min kropp och mina ögon är för trötta.
Mitt kök är ett kaos och resten av huset är täckt av ett fint lager damm.
Jobbat sex dagar och om tjugo dagar till är jag äntligen ledig.
Väckarklockan är ställd på en tid som är orimlig på en söndagmorgon.
Min häst går bajs, men det är skit samma. För imorgon kommer jag få en fet smäll och antingen kommer jag ge tillbaka eller så kommer jag försöka klappa katten medhårs, men hur jävla lätt är det när den skjuter ragg?
(Snälla gode Gud gör så att hästarna går bra imorn, jag står inte ut annars)
Tack och lov kommer the desperate housewifes hit och räddar mig några timmar..
Nu ska jag i alla fall vila en stund i soffan, andas ut till Fleet Foxes och planera ut plan C..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0