Dagsläget

Först var jag läskigt lycklig
förälskad i mitt ny liv
nu har jag hoppat av mitt rosa moln och landat på marken
väldigt trevligt att stiga upp och inte ha en chef som sprattlar runt och gör morgongymnastik utanför dörren
lite värre att skvätta runt med vattnet i badkaret som en pensionär för att bli varm och ren
badrumsgolvet är i vart fall inte smutsigt
E4n ringlar runt som en otäck orm. Inte bekväma Borlänge med kupolen som mittpunkt.
Pendeln till city och Asta, Petrina och Harald är namn som man döper barn än idag
Vissa dagar leker kylskåpet igloo och det inte alla dagar solen skiner
Exchefen ringer och vart tog min nyblivna man vägen?
Sjunger till Lugna Favoriter om kvällarna, all by myseeeelf
Ja det här är effekten av för lite sällskap, god mat och kramar.
Det är sant, ren fakta jag känner mig lite ensam just nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0