Låt oss gå bananas och bli helt störda!

helt plötsligt fick jag en känsla att nu kommer det något nytt
eller rättare sagt, nu jävlar ska saker ske och jag kommer ordna det

ungefär en sån känsla som jag fick när jag satt
en iskall januari natt på bastuträsks tågstation
väntande på ett försenat natttåg som skulle ta mig söderut
bort från den farligt fina norrländskan
glömma allt som hände där i mellan juli och januari
svärandes över män med trubbel över axlarna
snyfta en skvätt i SJ's gamla gardiner
känna tomhet och hunger
och bistrons smörgås med västgötaklosterost bara kan dra åt helvete

sen att hoppa av tåget på känd mark
med sömnlösa ögon och någon som väntar på en vid perrongen
då känns det bra och man vet att allt annat bara kan bli bättre.

ja apporpå utsvävningar, dags att dyka ner i sängen. tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0