Ät fett och socker tills du spyr

De senaste månaderna har jag försökt fylla ut mina små och stora missbruk, mitt leende, min söthet, mitt tålamod och min energi med socker. Har fungerat helt okej.

Tills det istället blev mitt nya missbruk. Dags att bryta trenden.

Men som sagt, ingen har ju missat att man måste äta för själen.

Så fredagar är min officiella godisdag. Har det någonsin varit godare med lördagsgodis på en fredag? Nope. Veckorna går ut på att klättra upp och ner på väggarna med min bästa vän abstinensen.

 

Så kommer äntligen fredagen, svänger in på ICA efter att ha tränat lite hästar. Känns verkligen välförtjänt.

Står och plockar ner lite av det goda i påsen när några rättsaktivister med stora halsdukar, tygskor och en omatchande basker från Myrorna gästar mig vid godishyllorna.

-Det går mycket lättare att välja godis när man läser innehållsförteckningen

-Det är E3955959KUK i det här godiset, undrar om jag ska äta det?

-Det här godiset innehåller det här ämnet som EU vill förbjuda, vet du hur farligt det här?

-Det röda ämnet i den här godisen utvinns genom….

-HÅLL KÄFTEN! Stoppa en talgboll i truten och gå och plocka några jävla nötter om det här inte passar er och sluta förstöra mitt fredagsmys!!!!!!!

Efter tre godisar i bilen känner jag mig illamående och känner att facebookgruppen Vi som tycker om godis men hatar att äta det typ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0