workout

Skulle gå och prova yoga häromdagen. Tänkte förena träning och avslappning på ett smart sätt, men det visade sig vara helt fel grej för mig.
Först hade jag missat att man inte bara skulle ha med sig en matta, utan också en lite mysig filt som man skulle linda in sig i och en söt ljusstake att ha bredvid sig för den extra lilla myspysstämningen.
Burken med myror som jag brukar ha i byxfickan gick sönder och det bara ryckte i min kropp av rastlöshet.

När jag sen fick höra - Nu eld-andas vi! The breath of fire! på ett klingande hurtigt dalmål höll jag på att stoppa fingrarna i halsen.
Den här yogan var inte min kopp te. Jag saknade att känna blodsmaken i munnen, den skakande kroppen och Britts ord, nu gör vi några till! När man tror att man ska stupa.  Att träna hårt med Gubbröran och samtidigt inte känna sig helt rutten, inte totalt förbrukad, att bäst föredatumet inte gått ut riktigt än. Det känns mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0