back to the badhus

Jag och min ständiga simning.
Tagit upp min lilla träning efter en veckas uppehåll och det kändes väldigt bra att glida ner i det klorfyllda vattnet som en frisläppt säl, över förväntan faktiskt.

Har simkort på förmiddagar, alltså när alla pensionärer är lediga. Lugnt, stillsamt,inget som stör och självklart billigare.
Dock är det ingen som åker i rutschkanan heller, den brukar inte ens vara på. Hur kul är det?

Men nu är det jullov och det innebär också högsäsong i badhuset.
Jag och mina pensionärer gästas av småbarnsfamiljer fast än klockan bara är tio.
Och woops så är det fullt liv i trappen upp till rutschbanan och jag kan smita in i kön som världens naturligaste sak som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0