Billig vid snabb affär!

Dom flesta verkar ha tröttnat på den här kylan, men det finns några som njuter av den till fullo.

Njördur, Pussy Island, Nödde, Njördulf, Mjögren, Nörden, Aset, (kärt barn har många namn)  ja självaste Prinsen av Knallbo springer runt i snön och de kalla minusgraderna så som en hundvalp precis har upptäckt stranden och vattnet. Ja vi ska inte prata om när Nödde galopperade upp och ner längs stranden vid Storsjön heller..

Men i alla fall häromdagen var han lugn som en filbunke och jag funderade på om han var sjuk.
Han travade lugnt bakom de andra sju hästarna utan att ens ha en tanke på att tugga fradga som en hund med rabies, försöka hoppa upp på hästen framför eller kasta sig i väg och visa sina dolda passtalanger.

Ja, galoppperade till och med sist i ledet utan att han la sig i en av sina andra femtioelva gångarter.
Så jag utbrister; det går ju att sälja den här som turhäst nu!
Och det fick jag ångra.

Från ingenstans gör Njördur, Pussy Island, Nödde, Njördulf, Mjögren, Nörden jordens bakutsprång som världens ninja och det känns som jag flyger en meter upp i luften (tja jag kanske lättade lite från sadeln i vilket fall), tappar stigbyglarna och hänger fram på halsen. En millimter till höger och jag hade säkert legat begravd i en snödriva.
Tror jag knäckt ett revben, punkterat en lunga och väser fram till dom andra; Hörni, kan ni sakta av jag sitter på halsen!

Jag vet inte vad det är med den där hästen, men ibland förstår han verkligen för mycket.
Och nu är han helt ofräsch, precis som förra gången vi bestämde att han skulle ut på annons så nu sitter vi och  överväger veterinär eller Svenne..Jag blir så matt..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0