Kaos

Nu verkar det som helgens kaos har börjat lagt sig lite grann.
Har alltid trott att skolan ska börja den 18e.
Så tittade jag på schemat igår kväll och det står den 11e.
Panik.
Ringde till den kursansvarige imorse och hon säger att jag ska komma dit idag, alltså den 11e.
Bara att packa väskan och starta Bettan.
Kommer fram, letar upp lektionssal och skakar av nervositet när jag ser alla smarta högskoleelver. Vad har jag gett mig in på?
Ingen dyker upp och efter ett antal vändor på receptionen och telefonsamtal så visar det sig att jag börjar den 18e i allafall! Min kärlek för sura kärringar växer inte kan jag säga.  

Så efter det drog jag på mig solbrillorna, snurrade ut från Falun, bytte till FM 88.88 och kände hur Bettan och jag flög fram till Borlänge för att göra lite spontana saker.
Kände lite sommarnostalgi, vägarna mellan Falun-Borlänge och Borlänge-Avesta påminner mig om friheten och helvetet ibland. Mest friheten. Funderar vad jag ska välja att göra till sommaren..

Kommentarer
Postat av: malmö

att börja studera gör mig rädd, bara massa smartisar också jaag??

2010-01-11 @ 17:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0