Grannar emellan

Jag har vant mig vid att min granne bjuder mig på en bulle då och då
Påpekar att min klädsel visar att det börjar bli varmt ute
Jag står ut med att han står och glor på mig och sedan yttrar sig som värsta
fashionistan vilken frisyr som klär mig bäst
Jag kan ta att han kommenterar min nysolbrända kropp att den precis just har blivit nysolbränd.

Men sen när jag hasar mig över kvarterets gräsmatta febrig och iklädd ett par gamla mjukisar och jordphurs på väg till stallet med frisyren på sned och vill bara inte möta omvärlden.
Ja då står han där och polerar sin bil och ser på mig med sina gubbslemmiga blick och säger.
Det är tur jag har dig, så att jag kan vila ögonen på något.

Där brast det för mig.
Om jag kunde stoppa fingrarna i halsen skulle jag göra det
över hans nypolerade bil
Fy fan för vidriga gubbar
Nu springer jag inte längre upp till min port för att undvika hans dörr
nu teleportera jag mig lika snabbt upp som Stålmannen till dörren

Vad ska man göra åt dessa gubbslem?


Kommentarer
Postat av: Anonym

:/

2010-07-17 @ 02:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0