Blåögd godhjärtad blondin

Precis kommit hem efter att ha solat på altanen på Torsgatan. Varm som jag var gick jag runt i bikinin hemma. Så ringer det på dörren.

Dra på sig shorts och tröjan bak och fram för att öppna dörren.
För nu bor jag inte i en studenkorridor där man kan öppna dörren utan kläder eller med,
nä jag bor ju i civiliserade områden just nu.

Öppnar dörren och möter en man.
(Om jag varit ensam och 30+ hade jag möjligtvis satt på kaffe) 
Solbränd, VÄLtränad och tattoos.
Uppfattar det som att han ska kika på mina brandvarnare etc.
Funderar också hur sådana män kan jobba hos min hyresvärd?
Inge fel på min hyresvärd! Älskar dem. Men fundersamt som sagt.

Han pratar och pratar, tycker jag har sommarbränna,frågar ålder, berömmer min karriär.
Kommenterar min kropp, tredje människan som tycker jag ser vältränad ut. Jesus. Skaffa brillor gott folk!
Tycker jag är söt, frågar om min framtid. Tycker inte jag ska flytta från landet mellanmjölk.
Please! Sluta flörta. Jag kommer varken ligga med dig eller ge dig något annat.

Men han gav mig något. En jävlafitthelvetesbrandsläckare!
(han ville nog visa upp en annan släckare haha, så 1-1 i matchen kan man ju säga ändå)
Så vips! Han var en säljare, ingen brandvarnarekontrollant som jag trott.

Så här står jag. Blond och så blåst.
Fast ändå, jag terrade han med konstiga frågor så han blev nog misstänksam om jag synat hans pokerface,
men som sagt, blåögd, naiv och godhjärtad för inte alltid med sig något gott.
Men jag ska fan avsluta den här matchen med 2-1 till mig, det är inte över än!!

Och till alla er som är lika smarta och snälla som mig. Låt ingen komma innanför dörren! Skriv inte på några papper! Be dem visa legg och fråga vem det är!! Ni som har träffat på de här snubbarna innan vet vilka jag pratar om..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0