Plingelingpling

Fick order om att jag skulle låna några böcker
så jag traskade ner till biblioteket
hittade inte böckerna jag letade efter
så jag frågade bibliotekarien snällt om hon kunde hjälpa mig
-har du tittat på andra våningen?
-nä det har jag inte

Hon kunde inte hurtigt hopppa upp från stolen och springa och visa mig vart böckerna var
jag blev så irriterade och höll på att säga
fy fan vilken dålig service det är på dig, ska du inte vara glad att folk vill låna böcker eller?
(hur otrevliga och trista mina kunder är, ler jag iaf upp till öronen och ger dem all hjälp de vill ha, dää ää service dää!)

men jag kände att det inte skulle vara schysst
för om jag var en bibliotekarie som började bli lika tunnhårig, vara lika tråkig som jag såg ut
vara ohjälpsam och säkert komma hem till en tom ödslig lägenhet den fredagkvällen
skulle jag inte vilja bli utskälld av en galet förbannad blondin precis innan stängning

jag höll tyst
irrade runt på andra våningen utan att finna några böcker

så stampade jag ut förbannat högt från lokalen
blippade på mobilen bara för att man inte får
och lånade en bok om pippi långstrump och en om indianer

sen dansade jag hela natten och hade väldigt kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0