Dippklubben

Ja, jag har helt glömt bort att uppdatera världen om denna lilla privata klubb som bedrivs sent på kvällar på Bäckstigen. Ja den är så liten och privat att det bara finns två människor som vet om den, och såklart dippskålarna.

Vi, de två klubbmedlemmarna, har fått i uppdrag av den oerhört hemliga chipsklubbnämden att prova och smaka oss fram till den ultimata dippningen. Kombinationen som ger den mest kulinariska smakupplevlesen för en chipstörstigt gap.

Den här hemliga rörelesen har pågått i snart två år (??) om jag minns rätt. Dock har uppdateringen och protokollskrivningen varit ytterst dålig då vi mest har varit upptagna med våran superviktiga uppgift att äta, ehh smakrpova!

Men som tur är har jag lite skvaller från förra träffen. (Kommer aldrig att berätta källan, bara att glömma mutor!)
Carro anlände i en röd volvo till mötesplatsen där Johanna redan hade dukat upp med de små och stora välformade och fina skålarna.

Dippskålen fylldes med en klassiker, vitlöksdippen.
Till den skulle det provas sourcream & chili (?) och en mix av de fantastiska dillchipsen och de oerhört goda klassiska sourcreamen i ett enda chips, sourcream & dill! Hallelulja, prisa estrella för denna smarta idé! Kunde inte gjort det bättre själv om jag får vara riktigt ärlig.

Ja den hypade sourcreamdillen ledde ju matchen redan innan den hade startat. Men vem hamnade flitigast i dippskålen? Jo det var faktiskt den lite små spicyiga chilin. Dillen avnjöts som den var helt enkelt. Oväntat!

(så nu har jag fått av mig lite av den extremt konstiga energin jag fick alldeles nyss, phu!
jag är inte så här freaky annars)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0