Grizzlygirl

Jobbar ju på ett jobb där man säljer outstanding outdoor equipment och då måste man också prova denna utrustning, flashigt!

Jag saknar verkligen Oviksfjällen, Åreskutan och många andra fjäll när jag dra bort gardinerna på morgonen och bara ser Hemköps lastkaj.
Visst, till frukosten står det alltid någon skaplig lastbilschaffis som lastar ut varor, men det slår inte Alsensjön i all sin glans. Jag tycker om fina fjäll, norrländska och den sköna luften dää ää ba såå. 

Dock är jag inte så mycket för att bajsa bakom en gran, inte få duscha mitt hår med mitt dyra schampoo varje morgon, inte ha batteri till telefonen, inte vakna upp till Morgonpasset, inte få höra musik och äta egengjord frysmat. Men det är säkert en fin upplevelse i sig och det man inte dör av gör en ju bara starkare eller hur Kanye?

Sen ska vi dra med oss våran respektive när vi ska ut på tur också. Jag har ju bara min Saga och det skulle ju vara schysst att ta med henne ändå. Hon skulle vara en söt packåsna. Men känner jag henne bäst stannar hon hemma under sitt träd och luktar på blommorna.

Åter till turen. Tänkte öva lite så jag tog på mig brillorna
(kan se mig på morgonen i ett litet tält och pilla med mina linser, nää)
och snörade på mig mina söta vandringsskor och begav mig ut på en promenad.
Han gå sådär 17 minuter exakt och det var tur för mina skor att de var söta annars hade jag styckat och dränkt dem i älven långsamt och plågsamt. Sista halvtimmen såg det säkert ut som jag skitit på mig medan jag hasade fram i myrsteg.

Såhär dagen efter känns det som jag stukat ena foten och hasat mig runt i ett par badtofflor. Hur ska detta gå?
Jag har lätt ångest inför den här vandringen nu. Varken min kropp eller plånbok gillar läget. Fjell me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0