Sweet dreams

Igår när jag hade febersoffhäng så jag på Unga mödrar en sväng.
Sen när jag gick och la mig drömde jag självklart att jag kläckte ut en unge.
Usch tänkte jag när jag vaknade till. Tur att jag inte har ett barn för jag kan ju inte
ens ta hand om mig själv ibland.
Efter det fick jag ett samtal av en man med stora affärsidér som handlade om
att lilla jag skulle ta över hans företag, gård och 12 hästar, för ett kanske tre år.
Jösses sa jag och började asgarva, vilket skämt.
Ska Caroline Larsson sköta ett företag? En hel gård?
Hon som gömmer räkningen från radiotjänst under bordet och låtsas som att hon inte äger en TV.
Hur ska det gå när jag ska köpa foder till hästarna? Räkna? Hålla en budget? Oh my säger jag bara.
Fast ändå blev jag lite charmad av förslaget på något vis om inte annat kan jag ju söka in som bonde till Bonde söker fru nästa säsong och ha fem hunkar hängande på gården..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0