tipptopp

Vaknade upp imorse och kände mig inte lika kalas
och samma tanke som vanligt:
jag ska aldrig gå ut fast än jag börjar klockan 12

(fortfarande en gåta hur man orkade  pallra sig upp 05.45 i ett då jävligtkalltvinterkuklandskap och ställa sig och skotta boxar? så gammal har jag ju ändå inte blivit?)

Cyklade i alla fall till jobbet, tillhör ju min nya livsstil
åkte förbi en ny fin cykel övergiven i skogen, misstänksamt, kikade runt lite
och ser en gammal man sitta på huk och skita och som plötsligt ställer sig upp
med snorren i vädret och torkar sig
den bilden etsade sig fast på min näthinna och mitt dåliga mående gjorde sig väl påmint

så ikväll avstår jag partaj och försöker fantisera om fin inredning och äter färska fina vindruvor istället för att se hopskrumpna russin  framför mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0