jag vill höra dökött på radion!!

Såg att Dökött ska spela på Star nästa helg.
.
.
Och helt plötsligt teleporterades jag till baksätet på våran volvo rullandes på väg till en av alla husvagnssemestrar.
Kan det ha varit 1998?
Jag måste ha varit runt nio år och ägde en svart freestyle med mintgröna detaljer och min kompis bror hade spelat in kassettband med Dökött till mig.
De banden spelades flitigt den sommaren och min familj tröttnade nog rätt skapligt på mig där jag satt i bak i bilen och sjöng med om tuttar, bilar och hembränt.
Minns att jag till och med att jag klädde ut mig till Heavy en maskerad den sommaren också.
Fan tur att cd-freestylen snabbt dök upp och mina Dököttkassetband blev glömda i en byrålåda.
.
.
Blev i alla fall tvungen att kika upp det på spotify och insåg att jag kan sjunga med i låtar än idag,
som tur är har jag inget behov av att klä ut mig till en rund och glad dalmas med långt hår, phu!
Frågade sen mina förfestande vänner om de brukade lyssna på Dökött när de var yngre.
Men ingen hade varken hört eller ägt ett kassettband med Dökött. Är jag den enda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0