Så?

Alla vinterlovers där ute, är ni nöjda nu?
Att vada runt i ett äckligt isvatten är det något att jubla och sjunga töntiga sånger över?
Kul för er om det gör eran dag, men det gör inte min.
Att inse att tygskorna inte är gjorda för istidsklimat denna vinter heller eller att hitta bilen instängd i ett staket av höga snövallar en försenad morgon till jobbet är inget jag höjer min hand över och sjunger hej tomtegubbar låt oss lustiga vara! kan jag säga.
.
Jag har gått runt och väntat hela september på den där sista sommarvärmen ska ta fart. Få slita av sig kläderna och bättra på solbrännan en sista gång. Minusgraderna har inte tagit hoppet ifrån mig nu, men med snöstormen insåg jag att det bara är att ge upp. Har försökt smälta tanken, men det är svårt att inse att det kommer vara så här väldigt länge. Tänker på min student, snö i juni. Tack mitt sunda förnuft att jag i alla fall har flyttat lite söderut ändå och längre ner kan det bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0